Opgrader til Business Central
Home » Dynamics NAV » Opgrader til Business Central
Brug for rådgivning?
Udfyld formularen nedenfor, så står vores erfarne konsulenter klar til at hjælpe dig med professionel rådgivning og vejledning.
Kontaktperson
Jesper Kenborg
Adm. Direktør, MCP, MCTS
Opgrader fra Dynamics NAV til Business Central – Fem nøglepunkter du bør kende
Få styr på de essentielle overvejelser, du bør tage med i betragtning, når du overvejer at opgradere din ERP-løsning fra Dynamics NAV til Business Central
Vigtigt når man opgraderer fra Dynamics NAV til Business Central
Her får du en objektiv gennemgang af de nøgleelementer, du bør overveje, når du opgraderer fra Dynamics NAV til Dynamics Business Central. Vores erfarne konsulenter, udviklere og projektledere er klar til at støtte dig gennem hele processen, fra start til slut.
Hvis du ønsker at komme i kontakt med os, kan du klikke her eller efterlade en besked i boksen til venstre, og vi vender tilbage til dig så hurtigt som muligt.
5 ting du skal vide før du skifter fra Dynamics NAV til Business Central
1. Cloud
At opgradere til Dynamics 365 Business Central fra din eksisterende lokale NAV-løsning åbner op for en række fordele, især når det kommer til at udnytte fuldt ud af skyens potentiale. For det første vil din virksomhed nyde godt af konstant adgang til den seneste teknologi, da opdateringer til den cloud-baserede Business Central udrulles automatisk hver måned. Derudover kan du drage fordel af Microsoft Clouds omfattende sikkerhedsforanstaltninger, der beskytter din virksomhed mod cybertrusler og datasikkerhedsbrud. Microsoft investerer årligt over 1 milliard dollars i sikkerhed og har et team på over 3.500 sikkerhedseksperter dedikeret til at beskytte dine data. Med en SLA på 99,9% er pålideligheden også garanteret i den cloudbaserede Business Central. Endelig kan skybaserede løsninger bidrage til at reducere de samlede ejeromkostninger, hvilket vi vil uddybe nærmere i det næste afsnit.
2. Omkostninger
Hvis du tidligere har brugt Dynamics NAV lokalt er du sikkert bekendt med, at investere i licenser og betale årlige vedligeholdelsesgebyrer for opdateringer. Dertil kom omkostningerne til hardwareinfrastruktur, SQL Server-licenser, backup og IT-ressourcer, hvilket udgjorde en betydelig del af dine driftsomkostninger. Med den cloudbasered Business Central ændrer dette sig, brugerlicenser baseres nu på en månedlig abonnementsmodel, der giver dig adgang til alle nødvendige funktioner til at drive din virksomhed. Du slipper for ekstra omkostninger til hardware, IT-ressourcer eller basisopgraderinger. Ved overgangen til skyen flytter vi din traditionelle ERP-omkostninger fra infrastruktur, servere og opgraderinger til et licensgebyr. Dette betyder mere forudsigelige årlige omkostninger. Når du først er i skyen, slipper du for at skulle betale for dyre opgraderingsprojekter. Opdateringer til Business Central udrulles uden ekstra omkostninger, hvilket sikrer at du altid har adgang til den seneste version. Samlet set reduceres dine samlede ejeromkostninger betydeligt over tid, når du skifter fra den lokale til den cloud-baserede ERP-løsning.
3. Funktionalitet og applikationer
Dynamics 365 Business Central er baseret på den velkendte funktionalitet fra Dynamics NAV og tilbyder samtidig nye og forbedrede funktioner såsom fokustilstand, forsinket betalingsprognose, fuzzy-søgning og meget mere. Business Central er også problemfrit integreret med Microsoft 365, hvilket giver dig mulighed for at udføre flere opgaver direkte fra Outlook. Dette inkluderer at hæve tilbud, håndtere ordrer og udstede fakturaer, alt sammen uden at forlade Outlook. Du kan også udvide Business Central‘s funktionalitet yderligere ved at bruge Microsoft AppSource, som er en platform med tredjepartsudvidelser. Dette giver dig mulighed for nemt og hurtigt at prøve nye apps og vælge at afinstallere dem, hvis de ikke opfylder dine behov.
4. Fleksibel adgang
Business Central er cloud-baseret (men tilbyder også en lokal version) og kan tilgås fra ethvert sted, på ethvert tidspunkt og via enhver enhed. Brugeroplevelsen er problemfri på alle enheder, hvilket gør det muligt for brugerne at udføre vigtige opgaver såsom, at se dashboards, sende salgstilbud eller registrere udgifter direkte fra deres mobiltelefon eller tablet. Dette giver dig mulighed for at drive din virksomhed hvor som helst og giver dine medarbejdere den fleksibilitet, der er nødvendig for at arbejde hjemmefra, hvilket er en afgørende fordel i 2024 og fremover.
5. Machine Learning og AI
Business Central inkluderer også flere avancerede AI-funktioner, der kan øge produktiviteten ved at automatisere gentagne opgaver, og forbedre likviditeten ved, at optimere lagerbeholdning og reducere dårlige gældsforpligtelser. For eksempel, med funktionen for forudsigelse af forsinkede betalinger, kan du identificere potentielt forsinkede betalinger og reducere udestående tilgodehavender ved, at tage proaktive skridt. Derudover kan du anvende billedanalyseværktøjer til at foreslå lagerattributter, baseret på visuel genkendelsesteknologi.
Afsluttende overvejelser
Som eksisterende Dynamics NAV-kunde kan opgraderingen til Dynamics 365 Business Central, være en afgørende mulighed for at modernisere dine forretningsprocesser. Ved at skifte kan du strømline din infrastruktur, nedbringe de samlede ejeromkostninger og øge din virksomheds effektivitet.
Nedenfor finder du en hurtig tjekliste til at vurdere, om skiftet til Business Central er det rigtige for din virksomhed:
- Du leder efter en måde at reducere dine ERP-omkostninger og overvejer, at skifte fra Dynamics NAV.
- Du ønsker den fleksibilitet og tilgængelighed, som en skybaseret løsning kan tilbyde.
- Du har bemærket, at vigtige funktioner som mangler i NAV, er tilgængelige i Business Central, og måske dine tilpassede tilføjelser nu er inkluderet som standardfunktioner i Business Central.
- Du er træt af besværet med at skulle huske og evaluere, hvornår opdateringer skal installeres lokalt hos dig.
Er du stadig usikker på, om Dynamics Business Central er den rette løsning for din virksomhed?
Så tøv ikke med at kontakt os for en samtale om din virksomhed og din nuværende ERP-løsning. Sammen finder vi ud af, hvordan denne skybaserede løsning kan passe til din virksomhed, og vi vil guide dig gennem overgangsprocessen, herunder tidslinjen og omkostningerne ved skiftet eller opgraderingen til Business Central .