Opgrader til Business Central
Home » Dynamics NAV » Opgrader til Business Central
Brug for rådgivning?
Kontakt os for at høre mere om hvad vi kan gøre for din virksomhed. Det er uforpligtende.
Kontaktperson


Jesper Kenborg
Adm. Direktør, MCP, MCTS
Opgrader fra Dynamics NAV til Business Central – Fem ting du skal vide
Læs her de vigtigste overvejelser du skal gøre dig, hvis du påtænker at opdatere din ERP løsning fra Dynamics NAV til Business Central


Vigtigt når man opgraderer fra Dynamics NAV til Business Central
Her præsenterer vi, så objektivt som muligt, nøgleelementerne du skal tage i betragtning, hvis du overvejer at gå i gang med opgraderingen til Business Central fra Dynamics NAV. Bestemmer du dig for at skifte, så bare rolig – vi er med dig fra start til slut, med vores hold af konsulenter, udviklere og vores projektleder.
Ønsker du at kontakte os, bare klik her eller læg en besked i boksen til venstre – vi vil svare hurtigst muligt
5 ting du skal vide før du skifter fra Dynamics NAV til Business Central


1. Cloud
Opgradering til Dynamics 365 Business Central fra din lokale NAV betyder, at du vil være i stand til at udnytte skyens fulde fordele. For det første vil din virksomhed altid have adgang til den nyeste teknologi. Opdateringer til den cloudhostede Business Central sker automatisk hver måned. For det andet vil du være i stand til at drage fordel af Microsoft Clouds sikkerhed og sikre, at din virksomhed er bedre beskyttet mod cybertrusler og databrud. Microsoft investerer mere end $ 1 billion om året og beskæftiger over 3.500 sikkerhedseksperter til at beskytte dine data. De har også en 99,9% SLA på plads til det Cloudbaserede Business Central. Endelig kan skyen hjælpe dig med at sænke dine samlede ejeromkostninger, som vi vil se i det næste punkt.


2. Omkostninger
Med Dynamics NAV lokalt investerede du sandsynligvis på forhånd i en licens og betalte et årligt vedligeholdelsesgebyr for opdateringer. Hardwareinfrastruktur, SQL Server-licensering, backup og IT-ressourcer var også en stor del af dine driftsomkostninger. I den cloudbaserede Business Central er brugerlicenser baseret på en månedlig abonnementsmodel. Dette gebyr giver dig adgang til alle de funktioner, du har brug for til at drive din virksomhed. Der er ingen ekstra omkostninger til hardware, it-ressourcer eller basis opgraderinger. Overgang til skyen allokerer dit traditionelle ERP-forbrug fra infrastruktur, servere og opgraderinger til et licensgebyr. Dette betyder mere forudsigelige omkostninger hvert år. Når du er skiftet til skyen, skal du ikke længere betale for opgraderingsprojekter. Opdateringer til Business Central sker uden omkostninger, hvilket sikrer, at du altid har den nyeste version, og dine samlede ejeromkostninger reduceres betydeligt over tid, når du migrerer fra den lokale til den cloud-baserede ERP.


3. Funktionalitet og applikationer
Dynamics 365 Business Central bygger på den kernefunktionalitet, som Dynamics NAV udvider, og tilbyder nye funktioner såsom fokustilstand, forudsigelse af forsinket betaling, fuzzy-søgning og mere. Business Central integreres også problemfrit med Microsoft 365 og giver dig mulighed for at gøre mere direkte fra Outlook. Dette inkluderer hævning af tilbud, behandling af ordrer og afgivelse af fakturaer, alt sammen uden at forlade Outlook. Du kan udvide Business Central’s funktionalitet yderligere gennem Microsoft AppSource – et bibliotek med tredjepartsudvidelser. Det giver dig mulighed for nemt og hurtigt at teste den nye app. du ønsker, og derefter afinstallere tilføjelsesprogrammet, hvis det ikke opfylder dine forretningsbehov.


4. Fleksibel adgang
Business Central er implementeret i skyen (selvom du også kan få en lokal version) og kan tilgås når som helst, hvor som helst og på enhver enhed. Brugeroplevelsen er problemfri på alle enheder, så brugerne kan udføre nøgleopgaver såsom visning af dashboards, e-mail af salgstilbud eller afgivelse af udgifter via deres mobiltelefon eller tablet. Du kan drive din virksomhed overalt og give dine medarbejdere fleksibilitet til at arbejde hjemmefra, hvilket er en nødvendig fordel i 2021 og fremadrettet.


5. Machine Learning og AI
Business Central har også flere stykker kraftfuld AI indbygget i systemet, der kan hjælpe dig med at øge produktiviteten ved at fremskynde gentagne opgaver eller forbedre cash-flow ved at hjælpe med lagerbeholdning og dårlig gæld. F.eks. med forudsigelse af forsinket betaling kan du reducere udestående tilgodehavender ved at forudsige, om salgsfakturaer betales til tiden eller ej. Du kan også foreslå lagerattributter ved hjælp af Image Analyzer.
Så skal du opgradere eller ej?
Afsluttende tænker
- Du finder at Dynamics NAV er for dyrt for din virksomhed, og vil gerne reducere dine ERP omkostninger
- Du ønsker den nemmere og mere agile adgang til dit ERP system, som via skyen tilbyder
- Du opdager, at du mangler vigtige funktioner i NAV, der er tilgængelige i Business Central, og/eller kan se at dine brugerdefinerede tilføjelser nu er tilgængelige som standardfunktioner i Business Central
- Du er træt af bøvlet med at huske/vurdere om opdateringer skal installeres hos dig
Er du fortsat uafklaret, hvorvidt Dynamics Business Central er det rigtige valg for din virksomhed!
Så kontakt os for en snak om din virksomhed og din nuværende ERP løsning. Så finder vi sammen ud af, hvordan denne skybaserede løsning passer til din virksomhed, og samtidig overgangsprocessen – tidslinjen, omkostninger m.m., der medgår i skiftet / opgraderingen til Business Central.