Dynamics NAV - FAQ

Brug for rådgivning?

Kontakt os for at høre mere om hvad vi kan gøre for din virksomhed. Det er uforpligtende.

Kontaktperson

Henrik Jensen

Salgsdirektør

Dynamics NAV – Alt du bør vide

Har du allerede Dynamics NAV som din virksomheds ERP system? Eller har du måske hørt om det og vil gerne vide mere om Microsoft Dynamics NAV? Er der sammenhæng imellem Dynamics NAV og Microsoft Business Central? Herunder finder du svaret på de oftest stillede spørgsmål

Dynamics NAV er en af Micosoft Business Solutions

Selv om mange NAV brugere stadig omtaler det under navnet ‘Navision’, er Navision en ældre udgave af NAV, hvis historie startede i 2001. Siden da har Microsoft kontant udviklet Navision for at optimere arbejdsprocesser, funktionaliteter og brugervenlighed.

Efter at Microsoft købte Navision i 2003, ændrede systemet navn til Microsoft Dynamics NAV og hedder nu Dynamics 365 Business Central.

I oktober 2018 blev navnet ‘Microsoft Dynamics NAV’ ændret til Dynamics 365 Business Central. Det betyder, at Business Central er efterfølgeren til Microsoft Dynamics NAV og at sidste version af NAV er NAV 2018. Dynamics 365 Business Central er bygget på samme teknologiske platform, som Dynamics NAV, dog med flere muligheder og funktioner.

Navision og Dynamics NAV virker som stand-alone software, og de er installeret og brugbare on-premise, hvilket er på virksomhedens egen IT-infrastruktur.

Business Central er også en stand-alone software, men cloud-baseret. Det betyder, at medarbejderne kan styre deres arbejde på Business Central fra enhver enhed og fra hvilket som helst sted, bare de har adgang til en internetforbindelse og en browser.

Du kan stadig få support til din Dynamics NAV hos NaviLogic, selvom Microsoft er stoppet med at tilbyde support, samt sælge og udleje nye licenser.

Udover support tilbyder vi rådgivning, tilpasning og tilretning til din NAV løsning, så du fortsat kan få gavn af den i mange år.

Skulle du overveje at opgradere fra Dynamics NAV til Business Central, så er vi også parat til at hjælpe dig med at træffe den bedste løsning for at støtte din virksomheds vækst.

Som sagt, så står vi klar til at tilbyde dig support, rådgivning og tilretninger til din version af Dynamics NAV, så der er ingen grund til panik.

Kontakt os for at snakke med en af vores dygtige konsulenter og få den bedste rådgivning til din virksomheds behov.

Der er mange fordele ved at opgradere til den nyeste platform. Udover den åbenlyse fordel, at man får en løsning, som er teknologisk up-to date, så er der også et væld af nye funktionaliteter i forhold til Dynamics NAV, som brugere af Business Central kan drage nytte af.

Se hvad Business Central kan gøre for dig.

Læs mere om nøgleovervejelser ved skiftet, eller kontakt os for rådgivning.