Montage
Home » Business Central » Forretningsprocesser » Montage
Brug for rådgivning?
Kontakt os for at høre mere om hvad vi kan gøre for din virksomhed. Det er uforpligtende.
Kontaktperson


Jesper Kenborg
Adm. Direktør, MCP, MCTS
Montage bliver mere effektivt og profitabelt med Business Central
Med dette modul får du nemt styr på alle dine montagebehov på én platform


Er din virksomhed involveret i produktion, det vil sige, levering af produkter, hvor de enkle komponenter kombineres uden produktionsfunktioner? Skal du udføre en Just-In-Time strategi, som er tilpasset dine kunders produktkrav?
Så er montagestyringsmodulet den ideelle løsning til dig, med mulighed for automatisk at oprette produktionsordrer, sammensætte salgsordrer og leveringer, m.m.
Læs mere om de fordele du får ved at bruge Business Central til din virksomheds montagebehov.
Hvad tilbyder modulet?


Nem adgang til alt på ét sted
Skal du skabe og støtte en JIT (Just-In-Time) -lagerstrategi, og tilpasse produkter til kundekrav, kan montageordrer automatisk oprettes og kædes sammen, så snart en salgsordre er oprettet. Sammenkædningen mellem salgsbehovet og montageleveringen gør det muligt for salgsordrebehandleren at tilpasse montageelementet løbende, at love leveringsdatoer ifølge komponenttilgængeligheden og bogføre afgang og levering af montageelementet direkte fra deres salgsordregrænseflade.


Styr montage efter ordre eller til lager
Med Business Central kan du håndtere varer til ordrer, som du ikke ønsker på lager, enten for at minimere omkostninger eller fordi de er tilpasset specielle krav, og derfor præsenterer et øjeblikkelig salgsbehov i montage. Med det samme modul kan du også styre produktion af varer til lager, som din virksomhed skal samle forud for salg. Sædvanligt drejer det sig om varer, f.eks. emballerede pakker, eller et emne som består af flere dele, i henhold til din kundens behov, som skal samles inden afsendelse til kunden.


Opret nemt salgstilbud og ordre
Du kan oprette salgstilbud og ordre for dine montageelementer. Så du kan spore og styre hele processen fra ét enkelt sted. Derudover kan du overvåge alle nødvendige funktioner og forsyningsprocesser, samt ruter, tilbud, lagerstatus, standard og speciel produktion, m.m.


Fuld integration
Dette ovennævnte komplette overblik over alle funktioner er muligt via modulets fulde integration med de andre moduler i Business Central, så du kan få et omfattende overblik over alle aktiviteterne relaterede til planlægning, såsom indkøb af råvarer og komponenter, leveringstider og router, salgsordre, returvarer, osv. Modulet er også integreret med andre Microsoft produkter såsom Excel, Outlook, Power BI og med tredjeparts tillægsløsninger til dokument og betalingsstyring.


Optimering og kapacitetsplanlægning
Reducer omkostninger og tider ved nemt at justere kapaciteten ift. behovet og ledige maskincentre, optimer ruter og automatisk opdater ordrer og materialeplanlægning. Derudover har du mulighed for både manuelt og automatisk at styre lagerets niveau og at spore alle varer, såvel indgående som udgående, baseret på parti og serienumre.
Færdigvare oprettelse
Det er nemt og hurtigt at oprette færdigvarer ved hjælp af en Samlingsstykliste og en Samlingsordre i Business Central.
Få hjælp fra vores konsulenter
Hos NaviLogic får du adgang til dygtige og erfarne specialister inden for Dynamics 365 Business Central. Vores konsulenter og programmører er eksperter i at analysere og forstå dine forretningsprocesser på et enkel og velfungerende Dynamics ERP system. Desuden tilbyder vi dig vores omfattende kompetencer og services som sikrer, at vi kan hjælpe dig med rådgivning, support og brug af din nye ERP løsning.
Vores services inkluderer IT og digitalisering hele vejen rundt om din forretning: Fra IT strategi, forretningsrådgivning, procesoptimering, ERP, tillægsløsninger, integration til tredjepartssoftware, mobilitet og IT drift.
Kontakt os og kom i gang med det samme.