Lager
Home » Business Central » Forretningsprocesser » Lager
Brug for rådgivning?
Kontakt os for at høre mere om hvad vi kan gøre for din virksomhed. Det er uforpligtende.
Kontaktperson


Jesper Kenborg
Adm. Direktør, MCP, MCTS
Lagerstyring bliver nemmere, mere overskueligt og effektivt med Business Central
Med dette modul skaber du effektivitet og minimerer dine lageromkostninger


Hvis din virksomhed arbejder med fysiske varer – der enten skal videresælges, modificeres eller indgå som komponent i en produktion – så er du fuldstændig bevidst om, hvor vigtig en velfungerende lagerstyring er for din forretning – og hvor svær en disciplineret lagerstyring kan være!
Derfor kan du få stor gavn af Business Centrals indbyggede lagerstyringmoduler.
Faktisk findes der to forskellige moduler, som du kan vælge imellem ift. din virksomheds størrelse og kompleksitet:
- Lagerstyring, eller basic lager – for at styre et mindre-mellemstort lager med relativt enkle funktioner, og kun en placering.
- Logistik, eller Warehouse Management System (WMS) – for at styre et større lager eller flere lagre, med flere placeringer, diverse kapaciteter, ind- og ud-aktiviteter, bins, osv. Du kan læse mere om det her.
Læs herunder om de mange fordele ved at bruge Business Centrals lagerstyringsmodul.
Hvilke virksomheder er lagerstyringsmodulet målrettet til?
Mindre/mellemstore virksonheder, som har brug for at effektivisere et deres lager med relativt enkle operationer.
For mere detaljerede oplysninger, inkl. opsætningsdetaljer, henviser vi dig til Microsofts dokumentation om basic lagerstyringsmodul. Ellers er du altid velkommen at kontakte os.
Funktioner i lagerstyringsmodulet
I simple installationer er arbejdsgangen mindre formaliseret end i større installationer, og lageraktiviteterne udføres via de såkaldte læg-på-lager og lagerpluk. Med de basale lagerfunktioner i Business Central kan du oprette varer, du har på lager, og udspecificere deres måleenheder, prismetode, lagergruppe, enhedsudgift, pris og andre egenskaber. Derudover kan du bogføre varetransaktioner, såsom salg, køb, og negative og positive justeringer i varejournaler. Oplysninger om mængde og pris på de posterede transaktioner gemmes i lagerbogen, som danner basis for lagerstatus og andre udgiftsudregninger. Dette modul er integreret i Hovedbog og i posteringsprocessen i ‘Salg og tilgodehavender’ og i ‘Køb og betalinger’, og er påkrævet til opsætning af alle øvrige lagermoduler.
Læs mere om de mange fordele der er ved at bruge Business Central til din lagerstyring.
Vores erfarne konsulenter stiller altid op med kyndig vejledning, så vi sikrer os, at din virksomhed anvender den løsning, der passer bedst til de udfordringer, I står overfor at løse
Havd tilbyder modulet?


Reducerede lageromkostninger
Med modulet får du en effektiv og øjeblikkelig sporing af varer der er modtaget eller der er leveret.
Således optimeres lagerbeholdninger, spild minimeres, og kundeefterspørgslen tilfredsstilles og der skabes et bedre overblik over indkøb, salg og drift generelt.


Overblik over alle lageraktiviteter
Med lagerstyringsmodulet får du nemt og hurtigt overblik over hvilke varer der skal sendes, og modtages. Du kan også nemt overvåge lagerbevægelser, samt hvilke varer der skal genbestilles. Derudover kan du oprette finanskonto poster, registrere stigninger og fald i antallet af varer, samt hvilke varer har brug for at blive genopfyldt eller kan erstattes med lignende varer.


Komplet integration med MS-produkter og andre systemer
Modulet er fuldt integreret med Microsoft programmer som Outlook, Excel, m.m., og naturligvis med de andre Business Centrals funktioner som indkøb og salg.
Hertil kan modulet integreres med tillægsløsninger fra Microsoft som f.eks. Power BI, samt ligeledes med mange andre eksterne programmer/applikationer, for en endnu mere effektiv styring. Se vores samarbejdspartneres tillægsløsninger her.


Øget effektivitet og serviceniveau
Med adgangen til at følge og administrerer salgsordrer og indkøbsordrer tæt, hjælper Business Centrals lagerstyringsmodul dig til at yde et højt serviceniveau overfor både kunder og leverandører – i forhold til ordrestatus, nem adgang til at oprette indkøbsordrer m.m.
Nem lokationsopsætning
Denne video viser de grundlæggende step, for at opsætte lokationer på varer.
Få hjælp fra vores konsulenter
Hos NaviLogic får du adgang til dygtige og erfarne specialister inden for Dynamics 365 Business Central. Vores konsulenter og programmører er eksperter i at analysere og forstå dine forretningsprocesser på et enkel og velfungerende Dynamics ERP system. Desuden tilbyder vi dig vores omfattende kompetencer og services som sikrer, at vi kan hjælpe dig med rådgivning, support og brug af din nye ERP løsning.
Vores services inkluderer IT og digitalisering hele vejen rundt om din forretning: Fra IT strategi, forretningsrådgivning, procesoptimering, ERP, tillægsløsninger, integration til tredjepartssoftware, mobilitet og IT drift.
Kontakt os og kom i gang med det samme.