Logistik
Home » Business Central » Forretningsprocesser » Logistik
Brug for rådgivning?
Udfyld formularen nedenfor, så står vores erfarne konsulenter klar til at hjælpe dig med professionel rådgivning og vejledning.
Kontaktperson
Jesper Kenborg
Adm. Direktør, MCP, MCTS
Logistik med Business Central – nem styring og lavere omkostninger
Med Business Centrals logistikmodul får du fuld kontrol over virksomhedens lager og forsyningskæde, uanset kompleksitet. Automatisering af processer forbedrer effektiviteten, reducerer omkostninger og sikrer bedre service til kunder og leverandører.
Uanset om dine varer skal produceres, tilpasses eller videresendes, er effektiv lagerstyring afgørende for din virksomheds succes.
Business Centrals integrerede lagerstyringsmoduler kan give dig fuld kontrol og skabe mærkbare besparelser.
Vælg det modul, der passer til din virksomhed:
- Lagerstyring (basic lager) – ideelt til mindre og mellemstore lagerfaciliteter med enkle funktioner og én placering. Læs mere her.
- Logistik (Warehouse Management System, WMS) – designet til større lagerfaciliteter eller flere lokationer med forskellige kapaciteter, ind- og udgående aktiviteter, opbevaringsenheder, og meget mere.
Hvilke virksomheder drager fordel af logistikmodulet?
Mellemstore til store virksomheder, der har behov for at administrere større lagerfaciliteter eller flere lagre med varierende kapaciteter, ind- og udgående aktiviteter, opbevaringsenheder og lignende.
For yderligere detaljer, herunder opsætningsinstruktioner, henviser vi til Microsofts dokumentation om logistikmodulet.
Hvorfor vælge Business Centrals logistikmodul?
Business Centrals logistik modul (Warehouse Management System, WMS) giver dig fuld kontrol over virksomhedens lager og forsyningskæde. Optimer dine processer, effektivisere processer, reducere omkostninger og sikre højere service over for kunder og leverandører.
Hvad tilbyder logistikmodulet?
Reducerede lageromkostninger med Warehouse Management System (WMS)
Ved at implementere Warehouse Management System (WMS) bliver varer automatisk scannet ved ankomsten, hvilket muliggør en effektiv og øjeblikkelig sporing af varerne. Dette sikrer nøjagtig registrering af vigtige data som batchnumre, Lot-numre og udløbsdatoer. Derudover minimeres overskydende dele og produkter, kundeefterspørgslen imødekommes, og vigtige varedata indsamles for at skabe et mere præcist overblik over salg og driftsforhold generelt.
Komplet overblik over alle lageraktiviteter
Med lagerstyringsmodulet får du øjeblikkeligt indsigt i hvilke varer der skal afsendes eller modtages, samt fra eller til hvilket lager, hvis din virksomhed administrerer flere lokationer. Desuden kan du nemt oprette finanskontoindlæg, registrere ændringer i beholdningsniveauer og identificere varer, der kræver genopfyldning eller kan erstattes med lignende varer.
Lager- og pallestyring
For at navigere i komplekse miljøer med flere lokationer, placeringer og zoner, tilbyder logistikmodulets lagerdisponeringsfunktion en optimal løsning. Denne funktion muliggør en effektiv planlægning af plukruter ved, at opdele geografiske områder i lokale zoner og placeringer. Dette sikrer en optimal styring af indkøb og forsendelse af varer. Ønsker du at sikre, at varerne til en salgsordre behandles samlet, kan du benytte dig af pallestyring. Dette sikrer, at varer tilhørende samme ordre og placeret på samme lokation, bliver flyttet og plukket sammen.
Genopfyldning
Optimeret lagerstyring med logistikmodulet inkluderer automatisk aktivering af genopfyldningsaktiviteter, når systemet registrerer behovet for, at genopfylde beholdningen på plukkeplaceringerne. Når et af dine lagre når genopfyldningspunktet, sikrer intern forsyning fra andre lokationer, at genopfyldningen sker samtidig med, at den interne transporttid opretholdes for en effektiv forsendelsesplan.
Fuld integration
Modulet integrerer sømløst med Microsoft 365-programmer som Outlook og Excel, samt med andre funktioner i Business Central såsom salg og indkøb, hvilket resulterer i en fleksibel og skalerbar løsning. Desuden muliggør integrationen med tillægsløsninger fra Microsoft som Power BI samt andre leverandører en endnu mere effektiv styring. Udforsk vores samarbejdspartneres tillægsløsninger her.
Øget effektivitet og serviceniveau
Med Business Centrals lagerstyringsmodul kan du levere en førsteklasses serviceoplevelse til dine kunder og leverandører ved, at spore hver enkelt ordre nøje og give dine kunder en præcis opdatering om ordrestatus. Desuden muliggør modulet nem oprettelse af indkøbsordrer, til køb af varer eller tjenesteydelser.
Få et hurtigt indblik i lagerstyringsmodulet
Her kan du opdage de utallige fordele ved at implementere Business Centrals lagerstyringsmodul.
Gør brug af vores konsulentteam.
Ved NaviLogic har du adgang til dygtige og erfarne specialister inden for Dynamics 365 Business Central. Vores konsulenter og udviklere er specialiserede i at analysere og forstå dine forretningsprocesser for at skabe en effektiv og velfungerende Dynamics ERP-løsning. Vi tilbyder en bred vifte af kompetencer og services, der sikrer, at vi kan støtte dig med rådgivning, support og implementering af din nye ERP-løsning.
Vores serviceområder spænder over hele IT- og digitaliseringslandskabet for din virksomhed, herunder IT-strategi, forretningsrådgivning, procesoptimering, implementering af ERP-løsninger, tilføjelsesmoduler, integration med tredjepartssoftware, mobilitet og IT-drift.
Kontakt os og kom i gang med det samme.