Alt om Business Central
Home » Business Central » Alt du bør vide
Brug for rådgivning?
Kontakt os for at høre mere om hvad vi kan gøre for din virksomhed. Det er uforpligtende.
Kontaktperson


Jesper Kenborg
Adm. Direktør, MCP, MCTS
Dynamics 365 Business Central – Alt du bør vide om
Er du i gang med at søge et nyt og moderne regnskabsprogram og ERP system for din virksomhed eller har du allerede hørt om Business Central og vil vide mere? Så er du på det rigtige sted


Business Central er en ERP løsning. Det vil sige, en software som hjælper virksomheder med at styre forretningsprocesser i virksomheden – finans, indkøb, salg, lager, service, projekter, produktion og meget mere.
Business Central er et komplet ERP system, der indeholder alle de services og funktionaliteter et moderne økonomisystem skal indeholde.
Og Business Central er samtidig en særdeles fleksibel og skalerbar ERP løsning, som kan bidrage til at din virksomhed kan udvikle sige og vækste i et konkurrencepræget marked.
Business Central er især velegnet til mindre og mellemstore virksomheder med 5-250 brugere.
Læs mere om Business Centrals mange funktioner her.
Alt du bør vide om Business Central
Fordele ved Microsoft Dynamics 365 Business Central
- Samler hele jeres forretning i en ERP løsning
- Cloud-baseret med hele løsningen i skyen, eller på egen server
- Opdateringer installeres automatisk i Cloud-versionen
- Fleksibel adgang – fra kontoret, hjemmet eller på farten
- Valgfrit device (PC, mobil eller tablet)
- Fuld integration til MS Office 365 (Excel, Outlook m.fl.)
- Mange funktions- og branchespecifikke tillægsløsninger
- Kan integreres til webshop og andre systemer
- Store tilpasningsmuligheder baseret på netop dine virksomhedsbehov
En komplet løsning
Business Central er en komplet ERP løsning, som kan løfte din virksomheds processer indenfor:
- Økonomistyring, bogholderi, rapportering
- Analyse og Business Intelligence
- Projektstyring, sager og tidsregistrering
- Salg, køb, lagerstyring og service.
Her finder du alt lige fra styring af din økonomi til overblikket over dit logistikflow og integrerede salgsværktøjer i Sales og CRM modulerne.
Du finder med andre ord alt det, du måske kender fra Dynamics NAV – og mere til.
Undersøg hvilker moduler af Business Central, som passer bedst til din virksomheds behov ved at klikke her.
Fleksibel adgang
Arbejd overalt, hvor din virksomhed fører dig hen, med alle funktioner på stationær pc, tablet eller mobil, i det lokale miljø eller i skyen, på tværs af Windows-, Android- og iOS-enheder.
Løbende opdateringer fra Microsoft
Microsoft har stor fokus på løbende udvikling af Business Central. Hver måned kommer der nye opdateringer og hvert halve år lancerer Microsoft en ny version. Anvender man Cloud-løsningen installeres disse opdateringer automatisk, hvormed man altid er opdateret med sidste nye rettelser og funktioner.
Anvendes on-premise løsning skal opdateringer foretages manuelt på egen server.
Samtidig er Business Central designet således at opdateringer vil være 99% uafhængige af eksisterende tilretninger, da alle tilretninger laves uden for standardsystemet.
Komplet integration med Microsoft produkter og med andre systemer
Business Central er fuldt integreret med Microsoft programmer som Outlook, Excel, m.m.,
samt tillægsløsninger fra Microsoft som f.eks. Power BI, samt ligeledes med mange andre eksterne programmer/applikationer, for en endnu mere effektiv styring..
Læs mere om vores tillægsløsninger til Business Central, for at finde den løsning, som passer netop til din virksomheds behov, klik her.
Præcis rapportering
Med indbyggede Power BI dashboards eller Jet Reports Excel-integrerede løsning kan du, helt uden at forlade Business Central, tilgå din tilvalgte Power BI integration og opsætte rapporter, dashboards eller eksempelvis eksportere til excel.
Med Power BI skaber du et visuelt overblik over dine data i realtid, der højner nøjagtigheden af dine forretningsanalyser markant, så du kan fokusere på at drive din forretning.
Med Business Central og Power BI har det aldrig været hurtigere og nemmere at indsamle og visualisere data, så du får det bedst mulige grundlag for at træffe de rette forretningsmæssige beslutninger.
Intelligent projektstyring
Via digital opfølgning og administration undgår du tab på kundeprojekter. Sammenhold faktureringen og planlæg langt mere præcist og med planlagte omkostninger undervejs.
Følg hele tiden projektets performance i real-tid, så du løbende kan træffe de mest rentable beslutninger for ressourceforbruget.
Læs mere her om vores tillægsløsninger til analyse og rapportering.
Microsoft Dynamics 365 Business Central: On-premise eller Cloud?
Løsningen kan enten køre i cloud eller on-premise, altså på egen server, – alt afhængigt af lige netop din virksomheds behov og IT setup. Der er fordele ved hver af de to løsningsmodeller.
Fordelene ved cloud-løsningen er f.eks., at driften af jeres ERP løsning varetages af Microsoft, og at hosting er inkluderet i det månedlige abonnement. I kan således også nemmere justere virksomhedens omkostninger til ERP-systemet i forhold til antallet af medarbejdere – uanset om I bliver flere eller færre brugere af Business Central.
Ulempen ved cloud-løsningen er at hastigheden afhænger af din hardware og internetforbindelse. Det er derfor vigtigt at sikre, at jeres hardware opfylder minimumskrav, og at internetforbindelsen er stabil og hurtig.
Vælger man i stedet on-premise, så kan man vælge at få løsningen installeret på sin egen server ”in-house” eller i et hosting center. Når man har sin egen server, kan man så også selv vælge specifikationer på sin server i forhold til diske, sikkerhed m.v.
Få hjælp fra vores konsulenter
Hos NaviLogic får du adgang til dygtige og erfarne specialister inden for Dynamics 365 Business Central. Vores konsulenter og programmører er eksperter i at analysere og forstå dine forretningsprocesser på et enkel og velfungerende Dynamics ERP system. Desuden tilbyder vi dig vores omfattende kompetencer og services som sikrer, at vi kan hjælpe dig med rådgivning, support og brug af din nye ERP løsning.
Vores services inkluderer IT og digitalisering hele vejen rundt om din forretning: Fra IT strategi, forretningsrådgivning, procesoptimering, ERP, tillægsløsninger, integration til tredjepartssoftware, mobilitet og IT drift.
Kontakt os og kom i gang med det samme.