NemByg

Da NemByg i 2014 næsten fordoblede deres arbejdskraft fra 40 til 70 medarbejdere og ønskede fortsat vækst, så havde de voldsomt brug for et mere effektivt forretnings-system, til styring af alt fra økonomi til projekter og løn. Valget faldt på Microsoft Dynamics NAV med NaviLogic som leverandør, og projektet blev gennemført på aftalt tid.

NemByg implementerer effektivt IT løsning, et byggeløsning baseret på Microsoft Dynamics Business Central

Byggeløsning til Dynamics Business Central

En hurtig vækst kræver en mere omfattende ERP-løsning. Derfor valgte NemByg at skifte til Dynamics NAV fra deres daværende økonomiløsning. NaviLogic’s Jesper Kenborg implementerede systemet på bare 3 måneder og i de næste 2 måneder underviste han NemByg’s medarbejdere, så de kunne komme igang med at bruge systemet, så hurtigt som muligt.

Business Central moduler i anvendelse

  • Microsoft Dynamics Business Central
  • NaviLogic Byggeløsning
  • Continia Document Capture
  • Continia Payment Managemen
  • Continia XML Export
  • Anveo Mobile

Her er historien i NemByg's ejer, Jesper Holm Nielsen, egne ord,

"NemByg A/S anvendte i 2013 et mindre økonomistystem, men virksomheden var vækstet kraftigt de seneste år og vokset fra en medarbejderstab på ca. 40 medarbejdere til ca. 70 medarbejdere. Det satte meget større krav til økonomisystemet i virksomheden, og man indledte en søgning efter et nyt system."

Efter at have afsøgt markedet og forskellige leverandører, fra mellemstore leverandører til helt store internationale leverandører, så endte valget på NaviLogic. Det skyldes, at Jesper hurtigt udviste forståelse for virksomhedens behov og kunne præsentere og levere en løsning, som ville passe NemByg med hensyn til funktionalitet, implementeringstid, budget og fremtidsmuligheder. Samtidig kunne NaviLogic udvise de nødvendige kompetencer til optimering af virksomhedens processer og til at sikre en vellykket implementering.

Projektet med implementering af Microsoft NAV blev startet op i oktober 2014. Målet var at komme LIVE med fase 1 af systemet den 1.januar 2015. En meget ambitiøs plan, idet fase 1 indeholdt alt vedr. finans, salg, køb, scanning af indkommende købsbilag, godkendelsessystem, PDF systemer, elektronisk fakturering, elektronisk betaling og automatisk bankafstemning.

NaviLogic sikrede at tidsplanen blev overholdt, og NemByg kom LIVE på løsningen den 1.januar 2015 som aftalt. På trods af, at man hos NemByg hverken havde erfaring med anvendelse eller implementering af avancerede ERP systemer, så sikrede NaviLogic den fornødne træningsbistand, så brugerne var i stand til at betjene alle nødvendige dele af systemet efter kun 2 måneders brug.

Vi har været meget tilfredse og glade for samarbejdet med Jesper Kenborg og NaviLogic. De har på bedste vis sikret os, at implementeringen er blevet en succes.

Derfor vil vi gerne anbefale NaviLogic til andre, der ønsker en vellykket IT-implementering.

Med venlig hilsen
NemByg

Jesper Holm Nielsen
Ejer"

www.nem-byg.dk

NemByg ejer fortæller, hvor tilfreds han er med NaviLogic's Byggeløsning